GOŚCIE SPECJALNI
Lorena Bordigoni
Studiowała historię sztuki na Uniwersytecie w Buenos Aires oraz zarządzanie i ochronę zbiorów audiowizualnych we Francuskim Narodowym Instytucie Audiowizualnym (INA). Pracowała przy cyfrowej restauracji filmów i brała udział w wielu projektach skoncentrowanych na ochronie kultury filmowej Ameryki Łacińskiej. Prowadziła zajęcia w Elias Querejeta Zineskola, jest autorką licznych publikacji.
Thomas Christensen
Jest kuratorem w Duńskim Instytucie Filmowym, pełniąc tę funkcję od 1998 roku. Uzyskał tytuł magistra filmoznawstwa na Uniwersytecie Kopenhaskim. Brał udział w licznych projektach restauracji filmów zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym, a także współtworzy Festiwal Kina Niemego w Kopenhadze. W latach 2003–2015 był członkiem Komisji Technicznej FIAF, a od 2010 roku zasiada w Komitecie Wykonawczym Stowarzyszenia Europejskich Filmotek (ACE). Pełnił funkcję doradcy w wielu europejskich archiwach filmowych, w tym w Filmotece Narodowej – Instytucie Audiowizualnym (FINA), Brytyjskim Instytucie Filmowym (BFI) oraz Królewskiej Filmotece Belgijskiej. Ostatnio uczestniczył w dużym projekcie digitalizacji, którego celem było udostępnienie wszystkich 450 zachowanych duńskich filmów niemych za darmo na stronie internetowej www.stumfilm.dk.
Nino Dzandzava
Jest badaczką specjalizującą się w filmie i wczesnej fotografii, a także artystką. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na historii gruzińskiego kina i fotografii oraz kolonialnym dziedzictwie wizualnej kultury Gruzji. Po zdobyciu zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy z zakresu konserwacji filmów w L. Jeffrey Selznick School of Film Preservation w Rochester w stanie Nowy Jork skupiła swoje badania na materiałach źródłowych, takich jak zbiory papierowe, filmy, nagrania wideo, media drukowane i fotografie. Nino zrealizowała kilka projektów związanych z konserwacją filmów, jest również autorką i redaktorką kilku książek. Obecnie realizuje studia doktoranckie na Uniwersytecie w Poczdamie, a tematem jej rozprawy jest dziedzictwo Michaiła Cziaurelego. Jej prace multimedialne mają swoje źródło w badaniach i często łączą osobiste doświadczenia z kontekstami kulturowymi i politycznymi oraz zagadnieniami związanymi z polityką pamięci.
Maral Mohsenin
Jest Dyrektorką ds. Zbiorów i Udostępniania Informacji w Eye Filmmuseum. Posiada stopień doktora w dziedzinie filmoznawstwa, uzyskany na Uniwersytecie w Lozannie oraz Uniwersytecie Amsterdamskim; jej rozprawa doktorska koncentrowała się na ewolucji technologii w archiwach filmowych. Pracowała jako restauratorka i konserwatorka filmów w Filmotece Szwajcarskiej, a w latach 2022–2025 pełniła funkcję Dyrektorki Programowej Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Genewie. Wykładała również na Uniwersytecie w Lozannie, brała udział w wielu międzynarodowych konferencjach i publikacjach. Dzięki unikalnemu wykształceniu łączącemu inżynierię i kino, łączy wiedzę techniczną z głębokim zrozumieniem zagadnień związanych z ochroną i prezentacją dziedzictwa filmowego.